Free songs
header_good

Mobile TV najbardziej pożądaną aplikacją przez użytkowników

Wykorzystanie mobilnej telewizji będzie wzrastać w związku z dużym zapotrzebowaniem klientów. Jest ona najbardziej pożądaną aplikacją, którą użytkownicy chcą posiadać w swoim telefonie komórkowym.

Wskazują na to wyniki badania zachowań konsumentów przeprowadzonego przez firmę Ericsson i numerem jeden wśród międzynarodowych stacji informacyjnych, CNN.

Wyniki pokazują, że ponad 1/3 respondentów (34%) uważa Mobile TV za najbardziej pożądaną aplikację a prawie połowa z nich (44%) rozważa zainstalowanie mobilnej telewizji w telefonie w ciągu najbliższych dwóch lat. Według raportu prawie jedna czwarta użytkowników (24%) Mobile TV korzysta z niej codziennie, podczas gdy ponad połowa (52%) badanych robi to co najmniej raz na tydzień.

Badanie firmy Ericsson i CNN wskazuje na rosnącą popularność wiadomości foto i wideo spowodowaną obniżającymi się cenami tych usług i zwiększeniem ich funkcjonalności.

Najpopularniejszą usługą zdaniem większości respondentów (57%) jest wysyłanie i odbieranie plików graficznych oparte na technologii fotograficznej. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w popularności serwisu iReport tworzonego przez użytkowników należącego do stacji CNN International, który wystartował w 2006 roku. W ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkownicy ze 189 krajów, korzystali z niego 50.000 razy, umieszczając w serwisie między innymi filmy i zdjęcia wykonane telefonami komórkowymi. Takie zachowanie internautów wpisuje się w światowy trend „obywatelskiego dziennikarstwa” i pozwala im zaangażować się w redagowanie portalu.

Jan Wäreby, Senior Vice President and Head of Business Unit Multimedia Ericsson, powiedział:

Mobilna telewizja, pomimo, iż to dopiero jej początki, z całą pewnością w ciągu najbliższych kilku lat zaistnieje jako popularny serwis. Napędzana zainteresowaniem użytkowników, razem z nowymi sposobami wykorzystywania, Mobile TV reprezentuje jedną z największych możliwości sieciowych multimediów dla operatorów kablowych i telekomunikacyjnych.

Badanie dla firny Ericsson i stacji CNN International przeprowadziła firma Synovate.

Badanie przeprowadzono w okresie od 15 sierpnia do 15 września 2007 roku na próbie 981 osób.